Tadbirkorlar va TIF
ishtirokchilari uchun doimiy
ishonch telefoni
11-08
Ko‘rib chiqilgan murojaatlar bo‘yicha statistik ma’lumotlar
879

Davlat bojxona qo’mitasiga 2017-yil davomida jismoniy va yuridik shaxslardan kelgan murojaatlar bo’yicha amalga oshirilgan ishlar to’g’risida

MA’LUMOTNOMA

O’zbekiston Respublikasining “Jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari to’g’risida”gi Qonuni, amaldagi normativ-huquqiy xujjatlar talablari ijrosi bo’yicha davlat bojxona xizmati organlarida bir qator amaliy va tashkiliy tadbirlar amalga oshirilmoqda.

Jumladan, Davlat bojxona qo’mitasida o’tkazilayotgan Hay’at

va hududiy bojxona boshqarmalaridagi kengash yig’ilishlarida jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari bo’yicha amalga oshirilayotgan ishlar, yo’l qo’yilayotgan kamchiliklar va ularni bartaraf etish choralari tanqidiy muhokama qilinib kelinmoqda.

O’zbekiston Respublikasi Prezidentining virtual qabulxonasi orqali davlat bojxona xizmati organlariga jismoniy va yuridik shaxslar tomonidan kelib tushayotgan murojaatlarning ijrosi alohida nazoratga olinib, zarur bo’lsa muallif bilan shaxsan uchrashuvlar tashkil etilib, muammo va masalalari hal etilmoqda.

Bundan tashqari, DBQ markaziy apparati hamda hududiy boshqarmalarda jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlarini o’z vaqtida ko’rib chiqish, qonuniy hal etish, ularga asoslangan javob xatlarini yuborish, shu bilan birga chuqur tahlil qilish, shikoyatlarni kelib chiqish sabablarini o’rganish (ayniqsa takroriy murojaatlarni), ularning oldini olish va kelgusida takrorlanmasligini ta’minlash bo’yicha zarur tadbirlar ko’rilmoqda.

2017-yil mobaynida DBQga jismoniy va yuridik shaxslardan jami 3903 ta (jismoniy shaxslar 2390 ta, yuridik shaxslar 1513 ta) murojaatlar kelgan.

Jami kelib tushgan murojaatlar tahlili shuni ko’rsatadiki, bojxona xodimlarinnig noqonuniy harakatlari bo’yicha 164 ta, xizmatdan noqonuniy bo’shatilganligi va xizmatga qayta tiklash to’g’risida 927 ta, bojxona nazoratini o’tkazish va rasmiylashtiruv to’g’risida 1025 ta, bojxona to’lovlaridan ozod qilish va imtiyozlar to’g’risida 485 ta, olib qo’yilgan tovar-moddiy boyliklari yoki jarimalarni qaytarish to’g’risida 165 ta va boshqa masalalar bo’yicha 1137 ta.

Nazoratga olingan murojaatlarning 395 tasiga choralar ko’rildi,

3385 tasi bo’yicha tushuntirishlar berildi, amaldagi qonunchilik talablari tushuntirilib 59 tasi rad etildi, 64 tasi ko’rib chiqish bosqichida.

Hisobot davrida DBQ rahbariyati va Markaziy apparatining tegishli boshqarmalari xodimlari bilan birgalikda jismoniy va yuridik shaxslar bilan 3702 ta sayyor va shaxsiy qabullar o’tkazildi.

DBQda qayd etilgan murojaatlar tahlili shuni ko’rsatadiki, aksariyat hollarda jismoniy va yuridik shaxslarni bojxona rasmiylashtiruvi hamda imtiyozlar bilan bog’liq masalalar qiziqtirmoqda.

2017-yil davomida kelib tushgan murojaatlarning 1510 tasi yoki jami murojaatlarning 38,6% aynan bojxona rasmiylashtiruvi yoxud imtiyozlar bilan bog’liq masalalarga bag’ishlangan.

Shuningdek, O’zbekiston Respublikasi Prezidentining Davlat maslahatchisi U.S.Ismoilov boshchiligida huquqni muhofaza qiluvchi organlari rahbarlari bilan hamkorlikda joriy yilning iyun-dekabr oylarida Qoraqalpog’iston Respublikasi hamda respublikaning barcha viloyatlarida aholi va tadbirkorlar bilan “Korrupsiya va uning illatlariga qarshi kurashish hamda adolatli jamiyat qurishda aholining roli” mavzusida ochiq muloqotlar va sayyor qabullar o’tkazildi.

O’tkazilgan uchrashuv va sayyor qabullarda fuqarolar va tadbirkorlarning savollariga mutasaddi xodimlar tomonidan atroflicha javoblar berildi, ko’tarilgan muhim va muammoli masalalarini o’rganib chiqib hal qilishda amaliy yordamlar ko’rsatildi hamda bildirilgan takliflar inobatga olindi.

DBQ Raisi o’rinbosarlari va Markaziy apparati tuzilmalarining mutasaddi rahbarlari 2017-yilning o’tgan davrida tasdiqlangan jadval asosida viloyatlarga chiqib, fuqarolar va tashqi iqtisodiy faoliyat bilan shug’ullanuvchilar bilan 170 dan ortiq uchrashuvlar o’tkazib, bojxona sohasidagi yangi normativ-huquqiy hujjatlarning mazmun-mohiyatini tushuntirish, mavjud muammolarini o’rganish va ularning qonuniy yechimini topishda amaliy yordamlar ko’rsatildi.

Jismoniy va yuridik shaxslar murojaatlari bilan ishlashni sifat jihatdan yaxshilash maqsadida Davlat bojxona qo’mitasi veb saytidan tashkil etilgan “Virtual qabulxona” orqali joriy yilning o’tgan davrida 176 ta murojat kelib tushgan.

Davlat bojxona qo’mitasi markaziy apparati va hududiy boshqarmalarida murojaatlarni ko’rib chiqish borasida amalga oshirilayotgan ishlar muntazam ravishda tahlil qilinib, ularni amaldagi qonunchilik talablariga muvofiq ko’rib chiqilishi doimiy nazorat qilinmoqda.

Davlat bojxona qo’mitasi

13.02.2018

Eshitish uchun matnni belgilang va ushbu tugmani bosing